معرفی کارخانه های تولیدی تیرآهن
نوشته شده توسط : فولاد 369

مقدمه

تیرآهن یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی است که بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت و ساز دارد. در کشور ما که یکی از کشورهای در حال توسعه است، تیرآهن فولادی از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که ساخت و ساز در حال گسترش است و نه تنها نیاز به ساخت مسکن جدید بسیار احساس می شود، بلکه بسیاری از بافت های فرسوده و ساختمان های قدیمی در حال تخریب و نوسازی هستند که نیاز به تیرآهن فولادی را نیز ایجاد می کند. در ادامه این مقاله سعی کردیم اطلاعات کافی در مورد معروف ترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران و بهترین آن ها در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید تیرآهن مورد نیاز خود را از معروف ترین ها خریداری کنید. خوشبختانه تولید تیرآهن فولادی در سال های اخیر در کشورمان پیشرفت زیادی داشته است و کارخانه های زیادی نیز در این زمینه مشغول هستند. به همین دلیل امکان انتخاب درست برای مشتری وجود دارد و بسیاری از کارخانه ها برای رقابت با یکدیگر کیفیت محصولات خود را دوچندان کرده اند. شما عزیزان می توانید استعلام قیمت هر کیلوگرم آهن در و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و … را از سایت فولاد ۳۶۹ بگیرید.

معرفی تیرآهن

تیرآهن یکی از مقاطع فولادی است که به اصطلاح از یک بدنه و دو بال تشکیل شده است و مقطع آن به صورت حرف انگلیسی I یا حرف انگلیسی H است و تیرهای مقطع H دارای استاندارد IPB در بین مصرف کنندگان و در بازار است. همچنین شکل و سطح مقطع تیرآهن و همچنین وزن تیرآهن نقش بسیار مهمی در تعیین نمای کلی سازه ها دارد، به همین دلیل باید به این موارد توجه ویژه ای شود. در ساخت سازه ها اغلب از جدول وزن تیر آهن استفاده می شود. انواع تیرآهن به چهار دسته سنگین، سبک، نیمه سبک و فوق سبک تقسیم می شوند، اما رایج ترین طبقه بندی برای معرفی تیرآهن به استاندارد تولید آن ها اشاره دارد که با اختصارات بیان می شود. بر این اساس می توان انواع تیرآهن را به شرح زیر معرفی کرد:

  • تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)
  • تیرآهن بال باریک شیبدار (IPN)
  • تیرآهن بال پهن موازی (IPB) با وزن سبک (I-4) – معروف به تیرآهن هاش سبک
  • تیرآهن بال پهن موازی (IPB) با وزن متوسط (I-5)  – معروف به تیرآهن هاش متوسط
  • تیرآهن نیمه سبک بال نیم پهن موازی (I7)

چرا باید تولیدکنندگان تیرآهن را بشناسید؟

تیرآهن یکی از مقاطع فولادی است که در استحکام و کیفیت سازه نقش اساسی دارد و قیمت آن نیز با توجه به کارخانه سازنده و کیفیت آن متفاوت است. از آنجایی که بخش عمده ای از آگاهی از کیفیت و قیمت تیرآهن از دانش کارخانه های تیرآهن نشات می گیرد، لازم است قبل از خرید تیرآهن با کارخانه های تولیدی و تیرآهن تولیدی آن ها آشنا شوید تا بتوانید مناسب ترین آن را تهیه کنید.

لیست کارخانه های تولید تیرآهن

یکی از مشکلاتی که گریبان اکثر خریداران به خصوص پیمانکاران را گرفته است عدم آشنایی لازم و کافی با بهترین کارخانه های تولید تیرآهن جهت ساخت و ساز می باشد. این حجم اندک اطلاعات که قطعا بسیار ضروری است باعث شد تا بتوانیم کارخانه های تولیدی تیرآهن در ایران را معرفی کنیم. در این عنوان قصد داریم هر یک از این شرکت های تولیدی را به صورت جداگانه معرفی کرده و انواع محصولات، کیفیت آن ها و تمامی اطلاعات لازم را ذکر کنیم.

تیرآهن فولاد ناب تبریز; حاصل همکاری مشترک ایران و ترکیه است

گریدهای st52، st37 و st44 تیرآهن ۱۴، تیرآهن فولادی تبریز 16 و تیرآهن فولادی 18 ناب تبریز از پرفروش ترین محصولات بازار آهن تولید شده توسط کارخانه فولاد تبریز می باشند. این کارخانه در سال 1383 با مشارکت کشور ترکیه در تبریز تاسیس شد. البته در چند سال اخیر دو شرکت فولاد ناب تبریز و مجتمع نورد آذربایجان ادغام شده و مجموعه بزرگتری را تشکیل داده اند. در این کارخانه به غیر از تیرآهن، محصولات دیگری مانند نبشی و ناودانی نیز تولید و عرضه می شود. همچنین محصولات این کارخانه دارای استاندارد تحویل ISIRI 16348، استاندارد تحویل ISIRI 1791، استاندارد تحویل DIN EN 10056-1 1998 و استاندارد تحویل GOST 85101986 می باشد.

تیرآهن کرمانشاه; دارای استاندارد ملی است

تیرآهن کرمانشاه که یکی از نام های شناخته شده در بازار آهن است محصول مجتمع جهان فولاد غرب می باشد. این مجموعه که در نزدیکی کرمانشاه واقع شده است در سال 1386 تاسیس شده و با ظرفیت 300000 تن مقاطع فولادی در سال فعالیت می کند. تیرآهن تولیدی این مجموعه را می توان به دو دسته تیرآهن نیم پهن IPE و تیرآهن عریض IPB تقسیم کرد. این محصولات در سایزهای 80 تا 200 میلی متر و طول های استاندارد 8 تا 18 متر عرضه می شوند. این در حالی است که تیرآهن 14 و ۱۶ کرمانشاه دو محصول پرفروش این مجموعه هستند که در گرید st37 تولید می شوند.

کارخانه فولاد غرب

همان طور که گفته شد یکی دیگر از کارخانه های تولید تیرآهن در ایران، کارخانه جهان فولاد غرب است. این کارخانه در سال 1386 در 35 کیلومتری جاده هرسین کرمانشاه تاسیس شد. این کارخانه ظرفیت تولید سالانه 300000 تن مقاطع فولادی را دارد. جهان فولاد غرب علاوه بر تیرآهن فولادی محصولات دیگری نیز تولید می کند که شامل نبشی، ناودانی و میلگرد و … می باشد. تیرآهن های تولیدی این شرکت در دو نوع IPE نیم پهن و IPB عریض تولید و به مصرف کنندگان عرضه می شود. تیرآهن های نیم پهن تولید شده در این کارخانه در سایزهای 80 تا 200 میلی متر و با طول استاندارد 8 تا 18 متر می باشد. از این تیرآهن ها در صنعت ساختمان و پروژه های ساختمانی استفاده می شود. تولید تیرآهن در سال های اخیر با پیشرفت های زیادی همراه بوده است و خوشبختانه کارخانه های زیادی در زمینه تولید تیرآهن با کیفیت در کشورمان وجود دارد. و همین امر باعث شده است که اکثر پروژه ها و کاربری های ساختمانی در کشور ما از تولیدات کارخانه های تیرآهن فولادی داخلی باشد.

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از معروف ترین و قدیمی ترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران است. تولید با کیفیت و مطابق با استاندارد تیرآهن فولادی این شرکت را به عنوان یکی از بهترین تامین کننده محصولات فولادی تبدیل کرده است. همان طور که می دانید قیمت تیرآهن برای بسیاری از فعالان عرصه آهن و ساخت و ساز حائز اهمیت است. مجتمع ذوب آهن اصفهان بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی طویل در خاورمیانه است و به عنوان مادر صنعت ایران نیز شناخته می شود. کیفیت بالای تیرآهن تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان باعث شده تا قیمت آن همواره کمی بالاتر از سایر تیرآهن های موجود در بازار ایران باشد. کیفیت محصولات تولیدی این کارخانه مورد تایید تمامی مشتریان و مصرف کنندگان آن می باشد. یکی دیگر از محصولات بسیار پرطرفدار این شرکت میلگرد ذوب آهن می باشد که قیمت میلگرد ذوب آهن به دلیل کیفیت و سابقه برند آن از قیمت سایر میلگردهای موجود در بازار بالاتر می باشد. تیرآهن های تولید شده در کارخانه ذوب آهن در سایزهای ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۷ و ۳۰ می باشد و در سه مدل زیر تولید می شوند:

  • هاش بال پهن (IPB)
  • بال‌نیم ‌پهن موازی (IPE)
  • بال‌باریک شیب ‌دار (IPN)

تیرآهن فولاد 369

کارخانه صنعت ماهان

مقاطع بلند مانند تیرآهن ها به طور گسترده در ساخت و سازهای عظیم مانند پل ها استفاده می شود. از برندهای رایج این نوع مقاطع در بازار ایران باید به کارخانه تیرآهن ماهان اشاره کرد. این شرکت در سال 1388 با هدف تولید انواع مقاطع فولادی بلند و پرکاربرد در صنایع مختلف تاسیس شد. در حال حاضر محصولات مختلف این شرکت به راحتی با نماد psm قابل شناسایی است. تیرآهن ماهان به عنوان یکی از مهم ترین محصولات این مجموعه شناخته می شود و تیرآهن 14 آن بیشترین محبوبیت را در بین مشتریان دارد. برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن این کارخانه و هر برند دیگری کافیست به صفحه قیمت تیرآهن وبسایت رسمی فولاد ۳۶۹ مراجعه کنید.

کارخانه تیرآهن اهواز

گروه ملی صنعتی فولاد ایران به عنوان اولین کارخانه تولیدی فولاد کشور در سال ۱۳۴۲ در شهر اهواز تاسیس شد. در حال حاضر این مجتمع با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۴۳۵ هزار تن محصولات فولادی و ۴۳۰ هزار تن شمش فولادی، ضمن تامین بخش عمده ای از نیاز کشور، یکی از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی به شمار می رود. یکی از محصولات این مجموعه، انواع تیرآهن فولادی است که در کارخانه نورد این مجموعه تولید می شود. در حال حاضر این شرکت به تولید ۱۸ نوع محصول از مقاطع فولادی اعم از مقاطع میلگرد، تیرآهن، لوله های بدون درز، انواع محصولات مفتولی و قطعه سازی و … مشغول است.

تیرآهن فولاد 369

قیمت روز تیرآهن

همان طور که گفته شد نمی توان قیمت روز آهن را به طور دقیق پیش بینی کرد بنابراین قیمت این محصول روزانه توسط کارخانه های تولیدی اعلام و در جداول سایت ثبت می شود. افرادی که سابقه زیادی در بازار فولاد دارند پیش بینی هایی می کنند که شاید نزدیک به قیمت تیرآهن برندهای مختلف باشد اما هرگز نمی توان مطمئن بود که قیمت این محصول دقیقا مطابق با پیش بینی های انجام شده خواهد بود. گاهی اوقات قیمت به دلیل حوادث ناگهانی به شدت و غیر منتظره نوسان می کند، در واقع این نوسانات بازار آهن علاوه بر تیرآهن بر سایر مقاطع مانند قیمت میلگرد، پروفیل و … نیز تاثیر می گذارد.

قیمت آنلاین تیرآهن

بهترین زمان برای خرید تیرآهن در درجه اول به زمان خرید شما بستگی دارد. اگر زمان کافی برای انتظار دارید، ابتدا بازار را برای حداقل یک ماه تحلیل و پیش بینی کنید. در صورت نیاز به اطلاعات در این مورد، کارشناسان آنالیز ما شما را راهنمایی خواهند کرد. به طور کلی در سایزهای تولیدی کارخانه های ایرانی به خصوص در نوع IPE تیرآهن به صورت وارداتی به ندرت دیده می شود. می توان گفت به دلیل کیفیت خوب تولید داخل نمی توان تیرآهن های هم سایز داخلی را وارد کرد. بنابراین مقایسه قیمت آنلاین تیرآهن فولادی داخلی با وارداتی قابل مقایسه نیست. همچنین عرضه این محصولات در ایران نیز کمتر است و در حال حاضر دو کارخانه ذوب آهن و فایکو تنها تولید کننده آن در تعداد محدودی هستند.

آخرین قیمت تیرآهن

سایت فولاد ۳۶۹ یکی از شرکت های بزرگ تامین کننده انواع تیرآهن می باشد که با اکثر کارخانه های تولید آهن در ارتباط است تا بتواند محصولات مورد نیاز بازار را تامین کند. همچنین با توجه به تعامل بسیار خوبی که با کارخانه های مادر دارد، توانسته بهترین قیمت تیرآهن فولادی را ارائه دهد تا مشتریان در هنگام خرید بهترین تصمیم را بگیرند. همانطور که می دانید سیاست قیمت گذاری تیرآهن به نوع مواد اولیه و کیفیت محصول بستگی دارد و گاهی اوقات قیمت محصولات همان تولید با نوسانات متفاوتی نسبت به سایر محصولات مواجه خواهد شد. قیمت تیرآهن کارخانه های مختلف به دلیل تفاوت در کیفیت و هزینه تولید متفاوت است. شرکت فولاد ۳۶۹ به دلیل روابط مالی بالا با این کارخانه ها و حذف واسطه ها بهترین و مناسب ترین قیمت را در بازار ارائه می دهد.

خرید اینترنتی تیرآهن

برای مشاهده قیمت روز آهن آلات و خرید اینترنتی تیرآهن ابتدا باید به سایت رسمی فولاد ۳۶۹ نظر مراجعه کرده و پس از مقایسه قیمت تیرآهن هر کارخانه سفارش نهایی خود را ثبت نمایید. سایت ما به منظور تسهیل در معاملات و مبادلات آهن ایران و به عنوان مرجع اطلاع رسانی در این صنعت راه اندازی شده است. قیمت آنلاین آهن آلات و همچنین تحلیل و بررسی اخبار آهن و فولاد کشور به صورت روزانه و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های شرکت ما می باشد.

تیرآهن فولاد 369

جمع بندی

با توجه به اهمیت بالای کالاهایی مانند تیرآهن در ساختمان و صنعت، آشنایی با شرکت ها و برندهای سازنده نقش مهمی در کیفیت نهایی ساختمان ها خواهد داشت. از آنجایی که کشور ما ذخایر آهن بالایی دارد، کارخانه های تولید تیرآهن زیادی تاسیس شده و در حال فعالیت هستند. در صورتی که هر یک از این کارخانه ها از استانداردهای متفاوتی برای تولید محصولات خود استفاده می کنند، کیفیت نهایی تیرآهن آن ها یکسان نیست. برای اینکه بتوانید بهترین تیرآهن موجود را انتخاب کنید، باید با هر یک از شرکت ها و استانداردهای تولید آن ها آشنا باشید. در اینجا تعدادی از بزرگترین و معروف ترین کارخانه های تیرآهن سازی در کشور را برای شما معرفی کرده ایم تا اطلاعات کاملی در این زمینه داشته باشید.





:: برچسب‌ها: فولاد 369 , تیرآهن , قیمت تیرآهن , قیمت آنلاین تیرآهن , قیمت روز تیرآهن , آخرین قیمت تیرآهن ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: